2012. június 21., csütörtök

Vintage vagy retro? (sok képpel :) )

Ez itt a kérdés.... a keddi szösszenet felpiszkálta a kíváncsiságomat, miszerint mely darabokra is lehet azt mondani, hogy vintage darab? Nekem ha definiálnom kéne azt mondanám, hogy "a nagymamám szekrényéből", van is egyébként olyan táskám, nem is egy ami onnan, majd teszek fel róla képeket. Én eddig (lehet tévesen, a poszt végére kiderítem) ezekre használtam.


Először fontos tisztázni a fogalmakat:

VINTAGE RUHÁK: (forrás: wikipedia)
Általában ruha darabokra értendő, az 120-as és 1960-as évek között készült ruhák tekintendők vintage-nak. (Hoppá! Egy perc alatt kiderült az igazság).


"A vintage szó a 20-as évektől a 70-es évek közepéig viselt öltözékekre, kiegészítőkre és lakberendezési tárgyakra vonatkozik.

A retro viszont az 1975-től a 90-es évekig divatos holmikat jelenti."

Ezt egy másik blogon olvastam, és a fenti kutatás :) eredményének fényében hiteles is. 

Jó tudni, hogy pontosan, hogy mit is szeretünk. Az definícióm, a "nagymamám szekrényéből" ezek szerint nem is járt messze az igazságtól. Mert azok a holmik amik nekem tetszenek, és a legközelebb állnak az ízlésemhez ezt a stílust tükrözik. 

Képekben:

20-as évek






















A szoknya hossza térd alá ér, laza, áttetsző anyagokat használtak. Nekem kényelmesnek tűnnek, és csinosak is, a jobb oldali virágos darab szerintem a mai napig megállja  a helyét.

30-as évek





















A szoknya még ekkor is bőven térd alatt van, az ujjak kicsit fodrosak-puffosak, de szintén a jól viselhető kategóriába tenném. 

40-es évek






















50-es évek


Peplum!!! :)

Már akkor is kötelező darab volt a kicsi fekete

Nekem eddig ezek tetszenek a legjobban :)

60-as évek:















Itt már van egészen rövedecske szoknya is, és megjelent az etno minta. Simán el tudom képzelni, hogy a csajok Woodstock-ban ilyen ruhákban jártak :)

A képek forrásait itt és itt találjátok. 

Ennyi volt a kis áttekintő, remélem tetszett :)

Ti hordanátok hasonló ruhákat, ékszereket?